Laskutuksen häiriöstä lisäohjeita
Laskutuksen häiriöstä lisäohjeita
9.3.2018
Kairan Kuidun laskutusjärjestelmän muutoksen yhteydessä e-laskutuksessa olevien asiakkaiden laskutustietojen automaattisessa siirrossa on tullut jokin häiriö. E-laskut on lähetetty normaalisti ja osalle ne ovat ilmeisesti myös menneet perillekin, vaikka laskutusjärjestelmässä kaikki e-laskuna lähteneet laskut näkyvät hylättynä.
Koska laskut näkyivät Kairan Kuidun järjestelmässä hylättynä, yritettiin e-laskut lähettää uudestaan, mistä johtuen osalle on voinut tulla kaksi laskua samalta kuulta. Edelleen nämäkin uudet lähetetyt näkyvät järjestelmässä hylättynä, mistä johtuen laskut lähetettiin kaikille paperisena postitse.
Mikäli teille on tullut useampi e-lasku verkkopankkiin, vain yksi lasku on aiheellinen ja toisen laskun voi hylätä. Mikäli on tullut sekä e-lasku että paperilasku, voi maksun maksaa kummalla laskulla vain. Paperilaskulla tulee muistaa käyttää oikeaa viitenumeroa, jotta lasku kohdentuu oikeaan saatavaan.
Jos asiakkaalle ei kuitenkaan ole tullut mitään laskua helmikuulta (laskun päiväys maaliskuulla) maanantaihin 12.3. mennessä, tulee olla yhteydessä Kairan Kuidun laskutukseen joko puhelimella 045-6160272 tai sähköpostilla osoitteeseen laskutus@www2.kairankuitu.fi.
Laskutusjärjestelmän toimittaja selvittää parhaillaan tilannetta. Tiedotamme lisää heti, kun saamme lisätietoa toimittajalta.
Pahoittelemme häiriöstä aiheutuvaa vaivaa!